Det har under de senaste månaderna tillkommit ny och användbar funktionalitet i vårt webbaserade affärssystem och nya butikskassa. Nedan följer ett urval av ny funktionalitet och förbättringar av befintliga funktioner.
Order- och leveranshantering
- Valt leveranssätt och betalsätt visas nu på samma sätt på dokumenten Orderbekräftelse, Plocklista och Följesedel.
- Nu finns möjlighet att dölja artiklar som inte finns i lager på utleveranssidan samt plocklista. Gör det enklare vid plock/pack av delleveranser, dvs när man vill leverera det som finns på lager.
- Sorteringsordning av artiklar blir nu likadan på plocklista och utleveranssidan.
- Ongoing-integration utökad med artikeldata som t.ex. streckkod, vikt, volym och intrastatnummer.
Inköp
- Förpackningsstorlek visas nu vid skapande av ny inköpsorder.
- Nu möjligt att dölja artiklar som inte har inköpsbehov i listningen per leverantör, vid användning av Inköp per tidsperiod.
Specter POS – vår nya butikskassa
- Order kan nu hämtas upp i Specter POS för betalning och leverans. Möjliggör för t.ex. Click & Collect flöde där kund beställer i webshop och vill betala och hämta i butik.
- Det är nu möjligt att koppla en kund till kassaköpet. Sökning kan ske på t.ex. personnummer, e-post, namn och kundnummer. Vid flera träffar visas lista med mer information så att rätt kund enkelt kan väljas.
Bokföring, reskontror och rapporter
- Uppdaterad momsavvikelserapport för att underlätta analys av avvikelser i faktureringen.
- Kundreskontrarapport uppdaterad – överbetalningar och prestandaoptimering.
- Överbetalda fakturor visas tydligare i fakturalistning. Filtrering möjlig.
Övrigt
- Vid kundexport följer nu även kopplade rabattprislistor med i exportfilen.
- Order-flik under kundkortet visar nu 30 ordrar i taget.
- Offerter på kundkort sorteras nu istället i fallande ordning.
- Justeringar gjorda av vissa danska texter.
Läs mer om dessa nyheter i vårt Hjälp/Supportcenter – Versionsmeddelande.
Du har väl inte missat dessa tidigare systemnyheter?