SVEA-KOPPLING

Friktionsfritt med Svea Checkout

Tidsbesparande hantering av plock & pack, returer och administration för e-handlare som använder Svea’s betallösning. Spara värdefull tid från att din kund lagt beställningen tills köpet är bokfört.

Låt din e-handel växa utan växtvärk

Svea erbjuder en komplett checkout lösning innehållande alla betalsätt dina kunder efterfrågar, för både privatpersoner och företag. Specters affärssystem kan enkelt kopplas ihop med både Svea och din webbshop.

Genom att affärssystemet är integrerat med Svea kan du ge bättre service och få nöjdare kunder. Minska risken för fel, spara tid och få bättre överblick då alla viktiga flöden för att hantera beställningar, leveranser, betalningar och returer sköts direkt i affärssystemet.

Alla bokföringshändelser kring dina kunders beställningar och Svea’s utbetalningar till dig bokförs dessutom automatiskt. Helt enkelt friktionsfritt så att du slipper krånglig administration och kan fokusera på köpupplevelsen för dina kunder.

Se även funktionen Svea Instore →

SPARA TID MED AUTOMATISERING

Med Specters affärssystem kopplat till Svea kan du automatisera ditt betalningsflöde, från att din kund lägger en order i din webshop tills du får pengar från Svea. Kundreskontran i Specter stäms automatiskt av när Svea gör utbetalningar.

Krediteringar av Svea-köp kan göras direkt i Specter vilket ger en smidigare hantering av returer. Slipp dubbelarbete, minska risken för fel och spara tid.

SMART OCH ENKEL BOKFÖRING

Hela hanteringen av Svea-köp skapar automatiskt bokföringsunderlag, inklusive t.ex. Sveas utbetalningar och kostnader. Du kan få din bokföring direkt i Specter, välja att ta ut SIE-fil eller färdiga bokföringsunderlag vilket underlättar om bokföringen sker i ett annat system.

Erbjud dina kunder samma smarta betalalternativ som på nätet. Oavsett om du möter säljer via telefon, på mässa, homeparty eller i en lagershop så kan de betala sitt köp på ett smidigt och flexibelt sätt.

Så här fungerar integrationen

  • Din kund gör en beställning i din webshop och väljer att betala genom Svea Checkout. Ordern skickas in i Specter för vidare hantering.
  • När du levererar ut ordern i Specter aktiveras köpet i Sveas system, det skapas även en faktura i Specter som bokföringsunderlag.
  • Bokföringen av Svea-köp sker automatiskt i Specter. När Svea betalar ut pengar till dig sätts Specter-fakturan automatiskt till betald i Specters kundreskontra. Även Sveas kostnader konteras automatiskt.
  • Om kreditering skall göras, t.ex. vid retur eller byten görs krediteringen i Specter och krediteras då även automatiskt i Svea.

 

Enkelt att ta betalt – oavsett försäljningskanal

Med Svea Instore kan du även erbjuda dina kunder samma smarta betalalternativ som på nätet. Oavsett om du möter dina kunder via telefon, på en mässa, ett homeparty eller i en lagershop så kan de betala sitt köp på ett smidigt och flexibelt sätt.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.

    När du – som representant för ett företag eller motsvarande – anger dina uppgifter ovan kommer Specter även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.