Pop Up-butiker är definitivt här för att stanna. Möjligheten att snabbt och enkelt testa nya marknader, koncept eller produkter utan att binda sig till långa hyresavtal är helt klart en trend för framtiden. Under de senaste åren har vi sett flera framgångsrika exempel där e-handlare har kompletterat sitt erbjudande med en tillfällig Pop Up-butik. Ett sådant exempel är Caia Cosmetics, som skapade långa köer av förväntansfulla konsumenter när de öppnade sin Pop Up-store i NK Stockholm i oktober i år.
För att lyckas i denna arena krävs inte bara rätt produkt, effektiv marknadsföring och stark vilja, utan även flexibilitet – att undvika långa åtaganden. Detta gäller allt från hyresavtal för lokalen till att hyra kortterminaler för betalningar. Om något inte fungerar som planerat bör det vara enkelt att avbryta.
Från omständigt och dyrt till enkelt och flexibelt
Genom åren har vi på Specter lärt oss hur utmanande det kan vara att snabbt implementera ett kassasystem och lösning för kortbetalningar. Ofta krävs hyra av en terminal från en leverantör till en hög kostnad, följt av processen med ett inlösenavtal – en process som kan ta veckor. Med tillkomsten av kassasystem och tillhörande kontrollenheter för att följa lagar och regler blir listan över nödvändigheter plötsligt lång, vilket kan få suget och drivet att avta.
Vi stöter ofta på kunder som överväger att öppna en pop up-butik men avstår på grund av höga kostnader, från kontrollenheter till kassor till förlusten av lagerkontrollen när försäljningen inte är synkroniserad med övriga försäljningskanaler såsom e-handeln. För att råda bot på detta har vi tagit fram en lösning som gör det möjligt för alla kunder att ta steget in i den fysiska världen och testa sina vingar utan att behöva göra en stor initial investering. Vi kan därför stolt presentera vår nya produktpaketering “Specter Pop Up”.
Specter Pop Up – paketlösning med kassasystem och betalterminal
Med Specter Pop Up har ni som kund tillgång till en välkomponerad paketlösning som gör det möjligt att snabbt starta försäljningen utan flera olika aktörer eller långa ansökningsprocesser. Vårt kompletta paket inkluderar en molnbaserad butikskassa med tillhörande kontrollenhet, kortterminal och inlösenavtal. Allt detta hjälper Specter till med att ordna och sätta upp, helt utan bindningstid. Det enda ni behöver lägga till är hårdvara, eller använd den ni redan har. Kontakta Specters säljavdelning på sales@specter.se eller 0304-649450 så hjälper vi er komma igång!