WMS för effektiv lagerhantering

Med Specter får du ett molnbaserat WMS som är anpassat för dig som driver e-handel och retail. Genom att använda WMS kan du effektivisera din lagerhantering, minska kostnader och öka kundnöjdheten.

Arbeta smartare med WMS lagersystem

Vårt WMS (Warehouse Management System) hjälper till att optimera och automatisera dina lagerprocesser. Det kan hantera allt från mottagande av varor till plockning, packning och leverans. På så sätt kan du effektivisera lagerhanteringen och minimera felaktigheter, vilket resulterar i snabbare och bättre leveranser till dina kunder. Med Specter WMS får du mer effektiv lagerhantering, lageroptimering, realtidsdata och spårbarhet, automatisering och integration, förbättrad kundupplevelse samt möjlighet till rapportering och analys.

SKICKA HUNDRATALS PAKET PER DAG

Med vårt webbaserade affärssystem är det enkelt att hantera hundratals leveranser per dag och samtidigt se till att era kunder får korrekt och snabb information. Returer, byten, restorder och delleveranser hanteras lika enkelt.

Leveranshantering kan ske på olika sätt, t.ex. med handscanner och samlingsplocklistor sorterade på lagerplats. Scanningen av plocklistan kan enkelt generera utskrift av följesedlar, fakturor och kvitton. Samma dokument kan även mailas automatiskt till kunden. Ert lager blir effektivt och ni kan arbeta i ett enda system.

SMART INVENTERING OCH LAGERVÄRDERING

Med Specter blir det enkelt göra inleveranser, justera lagersaldon och att inventera. Välj att inventera hela eller delar av lagret. Streckkodsscanner kan användas för att göra inventeringen snabbare och med mindre risk för fel.

Om inventeringen pågår en längre period justerar systemet automatiskt för de lagerrörelser som skett under tiden. Lagervärderingsrapporter kan tas ut när ni vill, lagervärdering kan ske enligt FIFO-metoden, du behöver då även funktionen Inköp.

KRAFTFULLT ARTIKELREGISTER

Få koll på dina artiklars fysiska och disponibla lagersaldo, du kan även se lagerrörelser per artikel. Du har stora möjligheter att ställa in ditt artikelregister som du vill ha det, och enkelt importera och exportera artiklar till Excelformat.

Säljer du artiklar med t.ex. storlekar och färger rekommenderar vi tilläggsfunktionen Varianthantering.

KOPPLA TILL FRAKT- OCH BETALSYSTEM

Vår Lagerhanteringsfunktion går att bygga ut beroende på dina behov, med tilläggsfunktioner som t.ex. Multilager, InköpnShift-koppling och 3PL-koppling.

Med våra kopplingar till Klarna och Svea kan aktiveringen av köpen ske automatiskt när du gör utleveransen i affärssystemet. Kontakta oss gärna för att diskutera hur ditt lager kan börja fungera som du vill.

Synka lagersaldon i realtid med din e-handel

Koppla ihop din webshop med vårt affärssystem och frigör tid genom att lagersaldon alltid är synkroniserade mellan systemen.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.

    När du – som representant för ett företag eller motsvarande – anger dina uppgifter ovan kommer Specter även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.