Molnbaserat butikskassa för dig med en eller flera butiker, komplett med ett avancerat webbaserat affärssystem som enkelt kan kopplas ihop med din webshop.
Kontakta oss Prova demoSpecter Butikskassa kan användas för en eller flera fysiska butiker, i ett gemensamt webbaserat affärssystem. Butikskassan är lättanvänd och enkel att lära. Allt som behövs är en dator med internetuppkoppling.
Du kan arbeta hemifrån eller från kontoret för att se statistik, uppdatera artikelregister, göra inköp, inventera och skriva ut artikeletiketter m.m. Med Specter kan du enkelt sköta bokföringen i ett enda system, oavsett hur många butiker du har.
En butikskassa är ett kassasystem för att hantera försäljning och betalningar i butik med mjuk- och hårdvara som dator, kortterminal, streckkodsscanner och kvittoskrivare. I Sverige måste butikskassan ha en certifierad kontrollenhet och vara godkänd enligt Skatteverkets regler. Moderna system inkluderar ofta order-, inköps- och lagerhantering samt integration med e-handel och bokföring.
Specter POS är vår butikskassa som du smidigt kör i webbläsaren på din dator eller surfplatta. Systemet är godkänt enligt Skatteverkets regelverk med certifierad kontrollenhet. Dessutom ingår betalterminal med inlösenavtal. Specter POS erbjuder enkel integration med webbshop för lagersynkronisering i realtid och koppling till ekonomisystem för automatisk bokföring.
En molnbaserad butikskassa erbjuder flexibilitet, centraliserad hantering, molnbackup och enkel integration med andra system, samt enkel åtkomst för lager- och försäljningsuppföljning i flera butiker.
En modern butikskassa är avgörande för fysiska butiker för smidiga betalningar, kvittoutskrifter, och hantering av lager, produkter, priser och kundregister, samt förenklad bokföring. I Sverige finns dessutom lagkrav på att använda en godkänd butikskassa enligt Skatteverkets regelverk.
Moderna butikskassor kan integreras med bokföringsprogram för automatisk synkning, vilket sparar tid och minimerar fel. Exempelvis kan Specter automatiskt synka kassaförsäljning till Fortnox eller Visma Spiris, alternativt exportera ut SIE-fil.
Specters butikskassa är ett tillverkardeklarerat kassaregister hos Skatteverket och godkänt sedan 2010 enligt kassalagen i Sverige. Alla transaktioner registreras automatiskt i en certifierad, molnbaserad kontrollenhet. Detta skapar en unik kontrollkod på varje kvitto och sparar information i ett journalminne.
Specters butikskassa körs vanligtvis i webbläsaren på en standarddator (PC eller Mac). Du kan komplettera med kassautrustning som kvittoskrivare, kassalåda och streckkodsscanner med mera. Då vår butikskassa är molnbaserad är det enkelt att starta nya kassor och butiker.
Vår butikskassa har en prenumerationsmodell där månadsavgiften baseras på antal kassor, betalterminaler och integrationer till andra system. Transaktionsavgifter kan tillkomma. Du hittar priser här (LÄNK TILL PRISSIDAN), kontakta oss för offert och gratis demo.
Välj butikskassa utifrån dina behov, som till exempel bransch, produkter, betalningsalternativ, antal butiker och lagerhållning. Om du även säljer via e-handel är integration viktigt för korrekta lagersaldon. Välj alltid ett system för butikskassa som är godkänt av Skatteverket.
Specters molnbaserade butikskassa är ett kassasystem för fysiska butiker. Lösningen inkluderar kortterminal med inlösenavtal samt hantering av ordrar, inköp, artiklar, kundregister och flera lager och butiker. Integrationer finns till exempelvis Shopify, Fortnox och Visma Spiris.
Specters butikskassa erbjuder en modern kortterminal med stöd för de flesta kortleverantörer, kontaktlösa betalningar (blipp) och mobilbetalningar som Apple Pay/Google Pay. Tar du även emot Swish-betalningar kan dessa särredovisas.
Specters butikskassa är ett kassasystem som dessutom innehåller komplett order-, inköps- och lagerhantering (WMS). Specter kan enkelt integreras med affärssystem som till exempel Fortnox och Visma Spiris för automatiserad bokföring.
En idealisk butikskassa är skräddarsydd för din specifika bransch och verksamhet. Om du driver både fysisk butik och e-handel är det avgörande med integration till din e-handelsplattform. Detta ger realtidssynkronisering av lager, produkter, priser och kunddata. Systemet bör även hantera order (t.ex. Click & Collect), försäljningsrapporter, inköp och inventering.
Sedan 2010 finns det särskilda regler i Sverige från Skatteverket för butikskassor (föreskrifter om krav på kassaregister). Företag som säljer varor i en fysisk butik och tar emot elektroniska betalningar (som kort och t.ex. Swish) eller kontanter skall använda en certifierad butikskassa med tillhörande kontrollenhet.
Var du än är kan du se aktuell försäljningsstatistik för varje butik, direkt i din mobiltelefon, surfplatta eller dator. Få full koll på försäljningen även om du har ledigt.
Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag? Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal.
Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.