E-handelsbolaget Desenio bestämde sig 2014 för att fokusera på att sälja trendiga posters online. Sedan dess har det gått i raketfart och omsättningen för 2017 blev 237 miljoner kronor. Nu säljer Desenio sina produkter till över 30 länder och siktar på att expandera till ännu fler.
För Desenio är effektiva systemflöden en viktig förutsättning för att smidigt kunna expandera till nya marknader. Med smidiga integrationer mellan Specters affärssystem, Klarnas betallösning och Askås e-handelsplattform har Desenio en väl fungerande systemlösning.
– Tillväxten fortsätter kraftigt uppåt. Under 2018 lanserade vi sajter för Australien, Schweiz, Belgien och Österrike. Vi fortsätter vår resa och siktar på fler nya marknader under 2019. En effektiv systemplattform och rätt betallösningar är en förutsättning för vår snabba expansion, säger Fredrik Palm, VD på Desenio.
Smidigt och tidsbesparande med Specters nya integration till Klarna
Specter lanserar nu en sömlös integration till den senaste versionen av Klarna Checkout, som hjälper e-handlare att sälja globalt med en enda betallösning. Med Specters lösning kan Desenio administrera alla köp och returer direkt i affärssystemet. Dessutom sker bokföringen automatiskt, oavsett vilket land, valuta eller betalsätt kunden valt.
– Klarna och Askås gör det enkelt för våra kunder att handla och betala, och den nya Specter-integrationen förenklar arbetet för vår organisation och personal. Eftersom vi kan hantera det mesta av administrationen i affärssystemet och mycket sker automatiskt sparar vi väldigt mycket tid. Samarbetet med Specter, Klarna och Askås underlättar för oss och gör att vi kan expandera till nya marknader snabbt och samtidigt vara lönsamma, avslutar Fredrik Palm.
Ytterligare information:
- Pressmeddelande om hur Specters nya Klarna-integration underlättar för Desenio.
- Läs mer om Specters nya integration till Klarna Checkout version 3.
- Trendiga posters hittar du på desenio.se