Specter och Svea Ekonomi lanserar nu en efterlängtad integration som förenklar och sparar tid för dig som säljer online. Hantera köp från din e-handel direkt i affärssystemet, bokföringen av köpen och Sveas utbetalningar sker automatiskt!
Lösningen hjälper e-handlare att sköta administration, betalningar och logistik i ett och samma flöde direkt i Specters molnbaserade affärssystem. Den första versionen av kopplingen stödjer aktivering av Svea-betalningar direkt i Specter när beställningen görs klar för leverans till kund. Avprickning sker sedan automatiskt i Specters kundreskontra när Svea gör utbetalningar till e-handlaren. Även bokföringen sker givetvis automatiskt.
– Vi är väldigt glada över detta samarbete där vi tillsammans med Svea Ekonomi kan effektivisera för e-handlare. Vi kan nu hjälpa ännu fler att växa utan växtvärken som kommer med krånglig administration. Lösningen ger ett effektivt flöde som sparar tid och låter verksamheten fokusera på att erbjuda sina kunder en smidig köpupplevelse, säger Mattias Bratt, VD på Specter.
Friktionsfri lösning – för både B2C och B2B
Svea Ekonomi erbjuder en komplett checkout lösning innehållande alla betalsätt dina kunder efterfrågar, för både privatpersoner och företag. Du kan erbjuda dina kunder att betala med Faktura, Delbetalning, Konto, Direktbank och Kort. Du får även snabba utbetalningar för din försäljning, redan dagen efter leverans. Att e-handelsbolag ser enkelhet som viktigt när de väljer betallösning, e-handelsplattform och affärssystem är ingen hemlighet. Därför ligger fokus på smidighet när Svea Ekonomi och Specter startar sitt samarbete.
– Målet med samarbetet vi har med Specter är att låta e-handlaren jobba i samma system hela tiden i all administration av försäljningen från e-butiken. Detta gör att de kan lägga tiden på exempelvis tillväxt istället för administration, säger Torbjörn Malmqvist, Partner Manager på Svea Ekonomi.
Kontakta oss för mer information och beställning
För mer information, priser och beställning är du välkommen att kontakta oss på sales@specter.se eller +46 (0)304 649400.
Missade du webinaret? Här kan du se inspelningen
PS! Vi rullar successivt ut kopplingen till nya kunder. Beräknad leveranstid är i nuläget 2 månader. Kopplingen kommer utökas inom de närmsta månaderna med ytterligare funktionalitet som t.ex. hantering av kreditering för returer och byten. För att kopplingen skall fungera behöver din e-handelsplattform skicka in rätt information till Specter.