Specter lanserar digitalt fakturaflöde för B2B och e-faktura

Vill ni sänka era kostnader och minska tid för administration genom digital fakturering till företagskunder och offentliga verksamheter? Har ni kunder som önskar få e-faktura?

Med vår nya e-fakturatjänst kan du uppnå ett 100% digitalt flöde för att skicka kundfakturor, direkt från Specters affärssystem. Affärsrelationerna med era kunder underlättas genom att fakturor automatiskt skickas i det format de föredrar, som e-faktura, pdf eller i pappersformat. Du får ett enkelt, säkert och snabbt fakturaflöde, som sparar tid och pengar för både dig och dina kunder.

Specters e-fakturatjänst är en perfekt lösning för dig som:

  • Vill ha samma smidiga fakturaflöde oavsett om dina kunder vill ha e-faktura, pdf eller pappersfaktura.
  • Säljer till företag, myndigheter, kommuner och statliga verksamheter.
  • Vill spara tid och pengar genom att minska den manuella hanteringen, för ditt företag och dina kunder.
  • Vill förbättra din likviditet genom att underlätta för dina kunder att ta emot fakturor och betala i tid.

 

Så här fungerar lösningen

Med e-fakturatjänsten skickar ditt företag automatiskt fakturor till era kunder som de vill ha dem. Fakturan sänds elektroniskt från affärssystemet till vår partner Pagero, som skickar fakturan till din kund. Specter och Pagero tar hand om tekniken, du fokuserar på faktureringen – med minimal manuell hantering.

  • Du behöver varken e-posta eller printa och skicka med brev. Fakturan skickas istället digitalt från Specter till Pagero, som distribuerar fakturan till kunden som e-faktura, pdf eller pappersfaktura.
  • Du kan välja vilka av dina kunder tjänsten skall användas för.
  • Fungerar även för t.ex. förskottsfakturor, delfakturering, kreditfakturor, samlingsfakturor och avtalsfakturor.
  • Uppfyller de nya lagkraven för e-faktura till offentlig verksamhet, enligt standarden PEPPOL Bis Billing 3.0.
  • Funktionen finns inbyggd i Specters affärssystem. När du beställt och tjänsten aktiverats kan du börja skicka fakturorna.
  • Eftersom Pageros nätverk alltid är uppdaterat behöver du inte hålla ordning på vilket distributionssätt dina kunder föredrar. Om din kund vill ta emot e-faktura ser Pagero till att din faktura skickas som e-faktura.

 

Förenklar även B2B e-handel

Vid B2B e-handel föredras faktura fortfarande som betalsätt. Även när dina företagskunder beställer via er webbshop kan tjänsten användas när det är dags att fakturera. Om din kund tar emot e-faktura skickas fakturan automatiskt från Specter till din kunds ekonomi- eller affärssystem. Optimerat och digitalt flöde från beställning till betalning!

 

Massor av fördelar – betala bara vid användning

Tjänsten är enkel att komma igång med och kostnadsfri att ansluta sig till. Du betalar endast en kostnad per faktura som skickas med tjänsten. Läs mer om fördelarna och se vad det kostar här.

Du kan beställa funktionen E-faktura Kunder genom att klicka på menyvalet “Tilläggsfunktioner” i affärssystemet. Du är självklart välkommen att kontakta oss på sales@specter.se eller telefon +46(0)304649400 för beställning och om du har frågor.

 


 

Webinarie – lär dig mer

Här kan du se vårt webinar tillsammans med Pagero från den 11:e april