Många efterfrågade nyheter i Specters affärssystem! Nedan följer ett urval av både förbättringar och helt nya funktioner.
Klarna-integration
- Kreditering av Klarna-betalningar direkt i Specter! När en kreditering görs i ditt affärssystem går en signal direkt till Klarna som då utför återbetalning till kunden. Inget mer dubbelarbete, allt görs direkt i Specter. Läs mer här.
- Säljer du till kunder i Tyskland, Österrike och Nederländerna med Klarna som betalsätt? Vår populära och tidsbesparande Klarna-koppling har nu även stöd för dessa länder. Läs mer här.
Order- och leveranshantering
- Filtrering av order kan nu göras per leveranssätt i orderbilden. Smidigt för dig som vill t.ex. vill plocka en viss typ av paket först eller jobbar med Click & Collect.
- Artikeletiketter kan enkelt skapas och skrivas ut utifrån följesedelns underlag, perfekt för er som jobbar med återförsäljare och som vill skicka med etiketter istället för att fästa dem på produkterna.
- Utökat leveranssätt för Unifaun i Norge med Bring Parcels i Norge inrikes (BP) samt för Unifaun i Finland med Privpak.
- E-postutskick för förskottsbetalningar kan nu även innehålla ordersumma och valuta.
Specter POS – nya butikskassan
- Nu kan en ny kund registreras direkt i kassan genom att scanna kundens körkort, snabbt, smidigt och enkelt genom integration mot Soliditet.
- Utskrift av kassakvitto kan nu göras i A4-format vilket är smidigt för er som t.ex. vill lämna information om garantier, returer eller annan typ av information till era kunder.
- Uppdaterat språk på kvitton med Norska som kassaspråk.
Läs mer om dessa och fler uppdateringar via Hjälpcenter -> Versionsmeddelande i ditt Specter-system.